Pressemeddelelse: Samarbejde mellem HGF og EGF i Ejstrupholm

Pressemeddelelse

De lokale gymnastikforeninger i Nørre Snede og Ejstrupholm indleder tættere samarbejde.

Højderyggens Gymnastikforening (HGF) i Nørre Snede og Ejstrupholm Gymnastikforening (EGF) har med den nye sæson, valgt at starte et samarbejde, for at styrke deres tilbud på tværs af begge byer og opland.

Foreningerne er fortsat to selvstændige foreninger, men de vil gerne hjælpe og styrke hinanden, sammen.
Som formanden for HGF Michael Braae-Cortsen siger, ”Samarbejdet går ud på, at give vores medlemmer et bredere tilbud, ved at vi synligt reklamere for, og henviser til, hinandens aktiviteter og hold. Dermed får vi gymnastik- og fitnesstilbud på flere dage og tidspunkter, så det passer bedst muligt ind i vores medlemmers hverdag”.

Første synlige del af samarbejdet er, at foreningerne indrykker en fælles annonce for alle hold i den lokale pressen, så det bliver nemmere at overskue alle tilbuddene for nuværende og kommende medlemmer. Og på Facebook og på deres hjemmesider vil der være direkte link til begge foreningers hold.

”Vi uddanner løbende vores instruktør via kurser i DGI, men samarbejdet giver os også mulighed for at lave kurser lokalt, hvor vores instruktør kan sparre og lærer af hinanden” fortæller næstformand for EGF Christina Mielec.

I kommende vintersæson mødes foreningerne, for sammen at udvikle aktiviteter indenfor gymnastik- og fitness i lokalområderne og de vil forsøge at ligge deres aktiviteter sådan, at de ikke er konkurrerende men støttende for hinanden.